Prema Forbsovoj statistici za 2023.godinu, na internetu trenutno postoji više od miliijardu i sto miliona sajtova. Šokantnih 82 procenta nije aktivno,što ipak znači da postoji više od 200 miliona sajtova koji se redovno održavaju i beleže posete.
Kako da se vaš sajt izdvoji od konkurencije, a da ipak prati trendove? Šta svaki sajt treba da ima da bi privukao pažnju posetilaca? Donosimo vam listu neophodnih elemenata svakog modernog sajta u 2023.godini.
Sadržaj:
- Namera i potrebe korisnika su na prvom mestu
- Laka navigacija i brzo učitavanje
- Optimizacija za mobilne telefone i druge uređaje
- Integracija sa socijalnim mrežama
- Kvalitetan sadržaj
- Atraktivan dizajn
- Siguran hosting i website
- Zaključak
Namera i potreba korisnika su na prvom mestu
Kada želite da predstavite svoju firmu ili proizvod, možete lako doći u iskušenje da previše promovišete svoj proizvod ili uslugu. Iz želje da se predstavite, previše govorite o sebi, i to je česta greška u kreiranju sadržaja na sajtu. Ako želite da beležite više prodaje i poseta, fokus ne treba da bude na vašim proizvodima već na problemu koji rešavate vašim kupcima.
Sve što piše na sajtu treba da odgovori na pitanje koje vaš kupac postavlja u svojoj glavi ili na google pretraživaču. To se postiže tako što u tekst na sajtu ubacujete ključne reči koje su fokusirane na nameru koju korisnik ima, tj, search intent. Upoznajte vaše kupce i razmislite zašto im je potreban vaš proizvod ili usluga, i da li na vašem sajtu mogu brzo i lako da dođu do odgovora koji im je potreban.
Šta želi vaš korisnik? Da bukira smeštaj, ili da pronađe informaciju o ceni? Želi li da sazna vašu lokaciju ili da uporedi karakteristike? Namera koju vaš kupac ima treba da bude centralni deo sadržaja na vašem sajtu.
Laka navigacija i brzo učitavanje
Kada ste sigurni da ste razumeli nameru i potrebe vaše ciljne grupe, sledeće što treba da uradite je da ih zadržite na sajtu. Posetioci odlaze ako ne mogu brzo i lako da se snađu, ako nemate preglednu header i footer sekciju ili ako vam je sajt pretrpan sadržajem koji odvlači pažnju.
Sadržaj treba da bude grupisan u logične celine, lako vidljive. Pokazalo se da tzv. hamburger (skriveni) meni povećava šansu za konverziju, odnosno kupovinu ili poziv na akciju na vašem sajtu.
Druga važna stavka je brzina učitavanja. Ako se sajt ne učita za 4-6 sekundi, velika je verovatnoća da će posetioci otići. Kako da osigurate brzo učitavanje sajta?
- Odaberite dobar hosting paket. Dobro istražite kompaniju, pročitajte recenzije i komentare korisnika pre nego što se odlučite kome ćete poveriti svoj sajt
- Optimizujte sve fotografije koje kačite na sajt, nezavisno od njihove veličine. Koristite sajtove kao što je ShortPixel da kompresujete fotografije pre nego što ih okačite.Fajlovi takođe treba da budu kompresovani.
- Optimizujte početnu stranicu tako da ima manji broj postova, kao i manje elemenata koji se sporo učitavaju, kao što su video sadržaji.
- Koristite jednostavnu WordPress temu koja nije opterećena sa mnogo funkcija jer to utiče na brzinu učitavanja
- Koristite samo neophodne plug in-ove za vaš sajt: veliki broj plug in-ova, kao i kombinovanje onih koji se ne slažu jedni sa drugima utiče na brzinu učitavanja, a može dovesti i do pada sajta.
Optimizacija za mobilne telefone i druge uređaje
U prvom kvartalu 2023.godine, više od 60% saobraćaja na internetu dolazi sa mobilnih telefona, a 92.3% korisnika pretražuje upravo koristeći ovaj uređaj. Veoma je važno je da se izgled sajta i sadržaj prilagode različitim veličinama ekrana, naročito mobilnim uređajima.
Responsive dizajn znači da elementi vašeg sajta mogu da promene veličinu, izgled ili poziciju u zavisnosti od veličine ekrana različitih uređaja. Tako ste sigurni da sadržaj i dizajn sajta izgleda odlično, kako na velikom monitoru, tako i na tabletu ili različitim mobilnim telefonima.
Kada to nije slučaj, gubite veliki broj posetilaca koji su navikli na laku navigaciju sa pametnih telefona ili tableta. U vreme kada se sve manje koristi personalni računar a sve više mobilni telefoni ili tableti, dobro korisničko iskustvo na ovim uređajima se podrazumeva, i vaš sajt mora da prati te zahteve.
Image by Freepik
Integracija sa socijalnim mrežama
Kao što je responsivni dizajn važan jer prati trendove, tako su i društvene mreže postale neophodan element u poslovnoj strategiji. Kada na sajtu imate jasno vidljive ikonice koje vode ka platformama Fejsbuk, Instagram, Linkedin ili Youtube, povećavate šansu da ljudi podele sadržaj i tako ga učine vidljivijiim.
Važno je da budete tamo gde je vaša ciljna grupa. Ako oni koriste neku od mreža više nego druge, tu možete postaviti link koji vodi ka vašem sajtu i tako povećati posete. Korisnici danas biraju zaokruženo iskustvo, u zavisnosti od njihovih potreba i načina na koji komuniciraju.
Vaši posetioci žele da vas upoznaju i van sajta, pre nego što se odluče da kupe od vas. Potrebno im je da vide kako komunicirate sa ljudima, kakav sadržaj delite. Lak pristup vašim mrežama omogućava bolje korisničko iskustvo.
Kvalitetan sadržaj
Bilo da su u pitanju opisi proizvoda koje nudite, ili smeštaja koji izdajete, sadržaj je ono što će posetioce zadržati na sajtu i podstaći ih na željenu akciju. Važno je da tekstovi nisu čisto promotivni, već i informativni, zabavni i da odgovaraju na potencijalne dileme i pitanja koje vaš kupac ili posetilac ima. Istraživanje ključnih reči i optimizacija za Google pretraživač su neophodni elementi.
Uz kvalitetan i redovno postavljan sadržaj povećavate šansu da se pojavite na prvoj stranici pretraživača. Poziv na akciju treba da bude jasan i vizuelno upečatljiv, bilo da je u pitanju dugme za kupovinu, zakazivanje smeštaja ili preuzimanje besplatnih sadržaja. Razmišljanje o kupcima ili posetiocima i smišljanje načina kako da se sa njima izgradi poverenje je najvažnija strategija u kreiranju sadržaja na sajtu.
Atraktivan dizajn
U 2024. godini, manje je-više, kada je dizajn u pitanju. Izgled sajta treba da bude privlačan, sa bojama vašeg brenda, ali bez elemenata koji previše odvlače pažnju od samog sadržaja i poziva na akciju koji želite da vaši posetioci prate. Šta je važno kod vizuelnog dizajna sajta?
- Šema jarkih i nežnih tonova koji odražavaju vaš brend : na primer, plava boja predstavlja autoritet, sigurnost i poverenje pa je čest izbor u dizajnu. Jedna boja i njene nijanse mogu se kombinovati sa kontrastnim bojama, kada želite nešto da istaknete.
- Beli prostor: nekada deo minimalističkog dizajna, beli prostor je sada neophodna karakteristika svakog modernog sajta. Važan je jer povećava čitljivost i fokus na sadržaj koji želite da predstavite. Čitaoci imaju osečaj reda i čistine, nasuprot pretrpanosti koja ih može odbiti jer ne pronalaze informaciju koja im je potrebna.
- Tipografija i fontovi: kao i boje vašeg brenda, treba da budete dosledni i u fontu koji koristite na sajtu. Važan je odnos velčine naslova i glavnog teksta, kao i boja fonta.
- Animacija i video snimci u pozadini: video snimci koji se automatski pokreću u pozadini čine dizajn privlačnijim. To je dobar način da prikažete svoj proizvod u kratkom formatu, što je korisno posetiocima koji ne vole previše da čitaju.
Siguran hosting i bezbedan sajt
Bezbednost je veoma važna zbog zaštite vaših, ali i podataka vaših kupaca. Vaš web dizajner treba da koristi siguran hosting, po mogućstvu iz zemlje u kojoj radite da bi brzina učitavanja bila veća. Moderni sajtovi treba koriste teme sa bezbednim plug-inovima, anti-malware softwer koji štiti od hakerskih napada i da imaju SSL sertifikat koji garantuje bezbednu online komunikaciju.
Ukoliko imate online prodavnicu, zaštita podataka je klučna jer kupci na vašem sajtu ostavljaju podatke sa svojih bankovnih kartica. Drugim rečima, ako kupcima garantujete bezbednost, značajno povećavate šansu da sa vama sarađuju i da vas preporučuju drugima.
Zaključak
Moderni sajtovi koriste principe optimizacije i istraživanja ključnih reči da odgovore na nameru korisnika. Informacije koje posetioci traže su brzo vidljive, a sajt nije pretrpan detaljima koji odvlače pažnju.
Savremeni sajtovi se brzo učitavaju i prilagođeni su svim uređajima, naročito pametnim telefonima koje posetioci najviše i koriste. Boje i fontovi koji dominiraju su u skladu sa brendom i jedinstvenom porukom koju želite da pošaljete.
Sadržaj na sajtu je informativan ili zabavan, ali uvek relevantan i rešava neki problem koji posetioci imaju. Ukoliko vam treba pomoć u stvaranju baš ovakvog sajta koji prati sve najnovije trendove i pomaže vašem biznisu da raste, kontaktirajte nas.