Izrada modernog sajta
Email strategije i marketing
Izrada web prodavnica
FB i instagram reklame
Google oglašavanje
Pisanje tekstova koji prodaju
Profesionalno vođenje mreža
SEO - Optimizacija sajta

Kako da koristite Instagram da privučete turiste na Zlatibor?

Slika laptopa i tableta sa žutom pozadinom i rukom koja kuca na laptopu o tome kako voditi društvene mreže.

Zlatibor je jedna od najpopularnijih turističkih destinacija u Srbiji, ali kako da baš vaš smeštaj, restoran ili atrakcija privuku pažnju posetilaca? Kako da se izdvojite od sve brojnije konkurencije i doprete do više ljudi?

Kreiranje marketinške strategije ne dešava se preko noći, i zahteva trud i ulaganje. Ipak, promovisanje vrednosti koje imate nikada nije bilo pristupačnije. Govorimo, naravno o društvenim mrežama poput Facebook-a, Instagrama, i sve više-TikTok-a.

Društvene mreže su moćan alat za komunikaciju sa potencijalnim gostima, stvaranje veze s njima i promociju svega što Zlatibor nudi. Ako se niste do sada bavili njima, možete se osetiti preplavljeno velikim brojem informacija i zadataka koje treba da uradite. Razumemo vas u potpunosti!  U nastavku donosimo konkretne savete kako da koristite Instagram za promociju svog biznisa, čak iako ste apsolutni početnik.

Šta ćete saznati u ovom blogu?

Odaberite pravu platformu za svoj biznis

Uprkos uvreženom mišljenju, ne morate biti prisutni na svakoj društvenoj mreži. To će vam oduzeti mnogo vremena i energije, a trud se neće toliko isplatiti jer vaša ciljna grupa-ljudi koje želite da privučete u svoj smeštaj-možda uopšte ne provode vreme na toj mreži.

 Evo nekoliko primera mreža i ciljne publike koja je najčešće posećuje:

  • Facebook: Idealan za lokalne biznise koji žele da dosegnu široku publiku, objavljuju detaljne informacije i komuniciraju sa korisnicima.
  • Instagram: Fokusiran na vizuelni sadržaj, odličan za turističke biznise, restorane, i sve što privlači oko.
  • LinkedIn: Pogodan za B2B poslove i profesionalne usluge.
  • TikTok: Sjajan za kreativni i zabavni sadržaj ako ciljate mlađu publiku.

Ako već imate naloge na Facebook-u i Instagramu, kreiranje sadržaja je laše jer možete u isto vreme postavljati sadržaj na obe mreže. 

Ukoliko već imate naloge na ovim mrežama, odvojite vreme da ih analizirate. Na kojoj mreži imate više pratilaca? Na kojoj mreži imate više poseta, interakcija, komentara ili upita? Neka vam fokus bude baš na toj mreži, i njoj posvetite najviše vremena.

U ovom blogu, uzećemo primer Instagrama kao jedne od najpopularnijih mreža za promociju smeštaja ili usluga na Zlatiboru. Savet je da na Instagramu imate biznis profil jer vam on nudi veće mogućnosti za analizu publike koja posećuje vašu stranicu. U nastavku vam dajemo tačne korake kako da otvorite poslovni profil na Instagramu.

Kako da kreirate biznis profil na mreži Instagram?

Ukoliko nemate nalog na Instagramu, možete se registrovati u par jednostavnih koraka. Za početak, preuzmite besplatnu aplikaciju Instagram na vaš mobilni telefon, i pratite korake koje vam nudi: biće potrebno da registrujete svoju email adresu ili mobilni telefon, da je potvrdite kodom koji će vam biti poslan, i da kreirate jaku šifru.

Nakon toga, Instagram će vas “pitati” da li želite da kreirate privatni ili poslovni nalog-odaberite da želite poslovni i pratite korake koje vam aplikacija daje.

Ukoliko već imate privatni nalog, u par jednostavnih koraka možete da otvorite i poslovni nalog:

  1. Otvorite svoj privatni Instagram nalog.
  2. U donjem desnom uglu, kliknite na ikonicu vašeg profila.
  3. Kada kliknete na ime, otvoriće vam se opcija “Dodaj novi Instagram nalog”-kliknite na tu opciju.
  4. Kreirajte novo ime-ovo je veoma važan korak! Napišite ime vašeg biznisa-ako je to apartman, neka u imenu bude naziv apartmana. Koristite crtice, donje crte, brojeve ako je ime već zauzeto, ali tako da ime ostane prepoznatljivo. Detaljnije o imenu pisaćemo u nastavku teksta.
  5. Upišite lozinku i pratite dalje korake za kompletiranje registracije. U ovom koraku možete dodati prijatelje koje već imate na svom privatnom profilu ili na Facebook-u.

Sada slede važni koraci u sređivanju vašeg poslovnog profila, tako da na najbolji način predstavite svoj apartman, restoran ili usluge koje nudite. U narednim redovima ćemo se poslužiti primerom vlasnika apartmana na Zlatiboru, da biste uvideli princip i primenili ga na sopstveni profil.

Koji su najvažniji delovi svakog dobrog Instagram profila?


Kako da uredite stranicu na Instagramu tako da privuče vašu ciljnu publiku?

Stranica vašeg biznisa na Instagramu je prvo mesto na koje će posetioci naići, kada pretražuju smeštaj ili ako su vas zapratili dok su gledali zanimljivi video koji ste okačili. Veoma je važno da posetiocima u prvih par sekundi bude jasno ko ste, kakve usluge nudite i gde se tačno nalazite.

Kvalitetan poslovni Instagram profil sastoji se od 5 elemenata: korisničko ime, profilna slika, opis profila, hightlighs i sam Instagram feed.

Krenimo redom detaljnije sa svakim od ovih elemenata.

1. Kako treba da izgleda korisničko ime?

Korisničko ime treba da sadrži ime vašeg brenda, i nišu kojom se bavite. Dobro je da u nazivu imate i Zlatibor (ili drugo turističko mesto u kome se nalazite), jer to je jedna od ključnih reči koje posetioci Instagrama kucaju kada žele da pretraže apartmane na Zlatiboru. Primer: @apartmani_zlatiborski-raj ili @bled_apartmani.


2. Kako treba da izgleda profilna slika na vašem poslovnom Instagram nalogu?

Profilna slika može da bude logo vašeg apartmana ako ga imate (a savet je da ga imate, jer ste tako prepoznatljivi i pokazujete da imate svoj brend). Ukoliko nemate logo, možete postaviti fotografiju objekta gde se vaš apartman nalazi, ili neku drugu kvalitetnu fotografiju koja lepo ilustruje smeštaj. Ta slika je mala, kružnog oblika pa birajte fotografije koje se lepo uklapaju u taj oblik tako da se jasno vidi šta prikazuju.

3. Kako da napišete opis profila?

Opis profila se nalazi ispod korisničkog imena i slike. Kada otvorite profil, imaćete opciju: Izmeni profil na koju treba da kliknete. U polja obavezno upišite svoje poslovno ime i mesto gde se nalazite, i neku drugu važnu karakteristiku ako je imate- podebljanim slovima. Imate na raspolaganju samo 150 karaktera, a možete da postavite jedan link. Napišite najvažnije informacije o svom apartmanu-koje usluge nudite, broj telefona ili mejl adresu, i link ka booking-u ili vašem sajtu. Ne preterujte sa emotikonima i informacijama koje nisu bitne za vašu ciljnu grupu-potrebno je da ljudi za par sekundi saznaju najvažnije o vašem smeštaju. Evo i primera:

Apartmani Zlatiborska zora | Lux smeštaj na Zlatiboru

Apartmani za 4-6 osoba

✨Bazen i spa,besplatan parking

✨Naselje Gajevi

📞065999333

www.zlatiborska-zora.rs

4. Šta su highlights?

Hightlights u kolekciije priča (story) koje možete da sačuvate i da prikažete različite oblasti svoje delatnosti. To su kružići koji se nalaze iznad feed-a. Korisni su jer posetioci brzo mogu da se upoznaju sa najvažnijim detaljima iz vaše turističke delatnosti bez potrebe da “skroluju” kroz ceo vaš profil. Možete ih dizajnirati u bojama vašeg brenda, ako ih imate.

Šta možete da prikažete? Video snimke vaših apartmana, podeljene priče vaših gostiju, usluge koje nudite, poput doručka ili bazena, predele koje turisti mogu videti kada dođu kod vas… Razmislite koje su vaše ključne prednosti i svakog dana okačite story koji ih ilustruje, a zatim sačuvajte u odgovarajući highlight.

5. Kako treba da izgleda feed proflila?

Sadržaj je najvažniji deo vašeg profila. Instagram algoritam će vas bolje i brže predstaviti potencijalnim gostima ako imate raznolike objave: kvalitetne fotografije smeštaja i gostiju, video snimke u kojima predstavljate atmosferu, kao i carousel objave u kojima možete pisati više teksta. Dobra ideja je da imate logo na svakoj pojedinačnoj objavi, da bi posetioci koji vas nisu do sada upoznali, saznali za vaš brend. Više je manje: važna je jednostavnost i neka vrsta brendinga. Na primer, možete koristiti okvire dizajnirane u Canvi u vašim, prepoznatljivim bojama koje ćete uvek koristiti kada kačite objave. Razmislite o svim ovim detaljima pre nego što počnete da kreirate sadržaj. Vreme uloženo u pripremu će se isplatiti.

Evo primera apartmana sa najvažnijim delovima koje treba da sadrži i vaš Instagram profil.

Tutorijal sa primerima dva instagram profila koji objašnjava kako srediti instagram profil tako da privuče posetioce.

Kako da kreirate sadržaj na Instagramu?

Ako izdajete apartmane, važno je da vaši potencijalni gosti odmah steknu utisak o tome šta nudite i zašto bi odabrali baš vaš smeštaj. Najbolje je da planirate dve do tri objave nedeljno, i da fokus bude na različitim uslugama koje nudite. Sadržaj može biti promotivan-kada nudite ponude i popuste, edukativan-na primer, kada objašnjavate šta turisti mogu da vide u vašoj blizini, ili vizuelan sadržaj u kome predstavljate svoj prostor. Šta možete da objavljujete ako tek započinjete sa vođenjem Instagrama?

Fotografije ili video zapise vaših apartmana

Slike i video zapisi su ključni za privlačenje gostiju. Obratite pažnju na kvalitet, osvetljenje i kompoziciju. Najbolje je da unajmite profesionalnog fotografa kako biste bili sigurni da imate kvalitetne fotografije i snimke. Šta treba da prikažete kroz vizuelni sadržaj?

  • Fotografije enterijera: prikažite uredne, lepo osvetljene prostorije. Na primer, dnevni boravak sa nameštenim kaučem, detaljima poput ukrasnih jastuka i knjige na stolu.
  • Detalji koji se pamte: blizu kreveta postavite svež cvet, čašu vina na terasi sa pogledom na prirodu ili šoljicu kafe pored prozora sa snegom u pozadini.
  • Video zapis: kreirajte kratak „turu apartmana“ video, gde polako prolazite kroz sobe i ističete prednosti, poput moderne kuhinje, prostranog balkona ili peći na drva za zimsku atmosferu.

Ovakvi sadržaji su ključni jer se vaši gosti premišljaju da li da rezervišu baš kod vas. Ako steknu utisak o atmosferi i ambijentu koji izdajete, i ako mogu da zamisle da provode najlepše trenutke tamo, verovatno će vam pisati u DM za više informacija.

Pozdravna poruka ili priča o tome kako ste počeli s iznajmljivanjem

Mnogi vlasnici apartmana osećaju nelagodnost kada treba da se snime i govore nešto u kameru telefona. Ipak, ako prevaziđete ovu neprijatnost i odlučite da pokažete ko stoji iza apratmana, bićete u velikoj prednosti u odnosu na konkurenciju. Zašto? Gosti vole autentične priče. Podelite svoju priču i učinite da se gosti osećaju povezano s vama. 

  • Primer: „Naša porodica se bavila ugostiteljstvom generacijama, a ove apartmane smo renovirali 2020. godine kako bismo gostima omogućili savršen odmor na Zlatiboru.“
  • Istaknite prednosti vašeg smeštaja: „Verujemo da mali detalji prave veliku razliku – zato svakog gosta dočekujemo sa domaćim kolačima i lokalnim rakijama.“

Ako imate smisla za humor i dugogodišnje iskustvo u radu, možete praviti i kratke video forme u kojima prikazujete svakodnevne šaljive situacije i događaje sa kojima svako može da se poveže. Kratki, humoristični video snimci imaju potencijal da postanu viralni, to jest da dođu do velikg broja ljudi koji nisu vaši pratioci a koji će ovako, besplatno, saznati za vas.

Najčešća pitanja koja gosti postavljaju, uz odgovore

U highlights delu na početku profila, možete snimiti video u kome odgovarate na pitanja, ili napraviti vizual u Canvi gde ove informacije pišu. Unapred pružite informacije koje će smanjiti nesigurnost kod potencijalnih gostiju. Na primer:

  • „Da li imate parking?“ – „Da, obezbeđen je besplatan parking za sve naše goste.“
  • „Koliko ste udaljeni od centra?“ – „Naši apartmani su smešteni 10 minuta hoda od centra Zlatibora, ali u mirnom delu idealnom za odmor.“
  • „Da li smeštaj uključuje Wi-Fi?“ – „Da, imamo besplatan i brz Wi-Fi u svim prostorijama.“

Možete i da dodajte slike koje odgovaraju ovim odgovorima – parking mesto, mapa lokacije, slika laptopa na stolu s Wi-Fi signalom kao dodatni dokaz da gosti mogu da vam veruju.

Saveti za posetu lokalnim atrakcijama

Vaš potencijalni gosti će ceniti ako im ponudite dodatnu vrednost. Posetioci Zlatibora često ostanu kratko i ne znaju gde prvo da odu i šta da posete. Evo nekoliko primera koje možete lako da snimite na Zlatiboru, samo uz pomoć mobilnog telefona (vodite računa da slika ne bude mutna i da vam se ruka ne trese dok snimate video):

  • Objavite sliku Gold gondole uz opis: „Ne propustite najdužu panoramsku gondolu na svetu – udaljena je svega 5 minuta vožnje od našeg apartmana!“
  • Predložite lokalne aktivnosti: „Za ljubitelje prirode, šetnja kroz Stopića pećinu ili vidikovac Tornik je nezaobilazna avantura.“
  • Napravite post s isadržajem za jednodnevni izlet: „Kako iskoristiti dan na Zlatiboru? Počnite s doručkom kod nas, zatim posetite Gostiljski vodopad, i završite dan uz večeru s pogledom na jezero.“

Razmislite o saradnji sa restoranima i kafićima u blizini koje možete da promovišete a da zauzvrat oni takođe promovišu vaš smeštaj. Kada god odete u šetnju, fotografišite ili snimite par kadrova koje kasnije možete da iskoristite za svoj sadržaj. Gosti će uvek više gledati i deliti sadržaj koji je autentičan od sardžaja koji je generički i preuzet sa nekih bezličnih stranica. Ne zaboravite da ostavite svoj logo ili ime svog apartmana na svaki vizual koji napravite!

Uključite goste u vaš sadržaj

Gosti su najbolji ambasadori vašeg brenda. Isplatiće vam se da u sklopu apartmana kreirate prostor, kutak koji će biti “instagramičan” odnosno, mesto na kojem će se turisti napraviti lepe fotografije ili snimke. Dobro osvetljeni, zanimljivi prostori sa lepim pogledom su idealni za dobre Instagram selfije ili fotografije, koje će turisti rado deliti i tako širiti priču o vašem apartmanu. Evo nekoliko predloga kako da uključite goste u promociju apartmana:

  • Podelite fotografije gostiju (uz njihovu dozvolu): „Hvala našim gostima Ani i Marku na ovoj divnoj slici sa terase našeg apartmana!“
  • Kreirajte hashtag specifičan za vaš smeštaj, npr. #ApartmaniZlatiborOaza i podstaknite goste da ga koriste.
  • Olakšajte gostima da se taguju tako što ćete na vidno mesto ostaviti QR kod koji će samo skenirati i koji će ih odvesti na vašu stranicu. Možete im ponuditi i neki mali poklon ukoliko kreiraju sliku ili video u kome na lep način prikazuju vaš smeštaj.

Budite dosledni i prisutni za pitanja posetilaca

Konsistentnost je važnija od savršenstva. Postavljajte sadržaj redovno, odgovarajte na komentare i poruke, i ostanite aktivni. Čak i jedna kvalitetna objava nedeljno može napraviti razliku. Takođe društvene mreže nisu samo korisne za promociiju. One su i važan alat za komunikaciju sa starim i novim gostima. 

Važno je da redovno-i pristojno-odgovarate na komentare i upite koje dobijate u DM. Iako su mreže virtuelan, online prostor, u njemu važe ista pravila gostoljubivosti i profesionalnosti kao u bilo kom fizičkom prostoru. Posetioci vašeg profila lako mogu postati i posetioci vašeg apartmana, ako jasno pokažete šta nudite, ponudite vrednost u vidu informacija ili pogodnosti, i ako ste pozitivni i otvoreni za komunikaciju.

Besplatni alati za kreiranje sadržaja

Ako vam kreiranje objava zvuči komplikovano i kao da vam treba skupa oprema, budite mirni-nije vam potrebno mnogo ulaganja ni vremena da biste kreirali zanimljiv sadržaj. Važno je da imate jasnu ideju šta želite da postignete nekom objavom, kao i potrebe vaše ciljne grupe. Koje alate možete da koristite za kreiranje postova i videa?

  • Canva za kreiranje vizualnog sadržaja. Kada kreirate nalog, mesed dana ćete imati besplatno sve funkcije profesionalnog naloga,a nakon toga ćete morati da platite mesečnu preplatu koja iznosi 12 eur. Čak i sa besplatnim nalogom, moći ćete da koristite obilje šablona koje ćete moći da kombinujete sa svojim fotografijama i originalnim tekstom. 
  • Capcut za kreiranje video sadržaja. I ovaj alat možete koristiti besplatno, uz ograničene opcije. Možete montirati video snimke na telefonu ili na računaru, dodati titlove i tekst, uz brojne mogućnosti koje video čine zanimljivim.
  • Pexels, Unsplash i Freepik su sajtovi za besplatne fotografije ako nemate svoje.
  • ChatGpt možete koristiti besplatno za kreiranje tekstualnog sadržaja, kao i za ideje za objave

Ovi alati su vrlo intuitivni, praktični i laki za korišćenje, ali kao i za sve, i za njihovo korišćenje je potrebna kontinuirana vežba. Igrajte se i brzo ćete naučiti šta vam najviše odgovara i u čemu ste najbolji.

Kako da pratite statistiku objava i učite iz njih?

Kada ste otvorili profesionalni Instagram nalog, jednostavno možete da pratite rezultate koje vaše objave imaju. Iako mnogi preskaču ovaj korak, ukoliko želite da unapredite doseg i kvalitet objava, treba da znate šta najbolje “radi” kod vaših pratilaca. Možete da vidite:

  • Koje objave imaju najviše pregleda, lajkova i komentara
  • Kada je vaša publika najaktivnija
  • Koja publika je aktivnija-muškarci ili žene, kao i koliko u proseku imaju godina oni koji najradije gledaju vaše objave

Kako da proverite sve ove podatke?

  • Ispod svake objave koju postavite na Instagram, u profesionalnom modu imate opciju Insights ( ili Prikaži statistiku, ukoliko vam je Instagram na srpskom jeziku). Kliknite na nju i pogledajte rezultate za svaku pojedinačnu objavu. Možete da vidite koliko je bilo lajkova, čuvanja i komentara, kao i do koliko ste naloga doprli. Takođe, možete da vidite i aktivnost profilu-šta je donelo najviše poseta, paćenja?
  • Za detaljniju statistiku, idite na Professional dashboard (ili Poslovnu kontrolnu tablu) koja se nalazi odmah ispod opisa profila. Tu možete videti mesečni presek kompletne statistike:
    • naloge do kojih ste doprli: možete videti procenat muške i ženske publike, koliko godina imaju najaktivniji posetioci kao i iz kojih gradova dolaze
    • naloge sa kojima ste ostvarili interakciju, kao i koji tip sadržaja je najviše pažnje doneo
    • možete analizirati pratioce i kada su najaktivniji-ti podaci vam mogu poslužiti da planirate objave baš za to vreme
    • koji sadržaj je bio najpopularniji
    • statistiku o reklamama ako ste sponzorisali sadržaj

Odvojite vreme da pregledate ove podatke i da na osnovu rezultata planirate sadžaj. Pravite više objava koje su pokazale dobre rezultate, u vreme kada su vaši pratioci najaktivniji i povećaćete šansu da vas ljudi primete i bez plaćenih reklama.

Zaključak

Društvene mreže, a naročito Instagram sa popularnim video snimcima i kvalitetnim fotografijama, mogu da budu izuzetan alat u turizmu. Kada imate smeštaj koji izdajete na popularnoj destinaciji kao što je Zlatibor, morate da se “probijete” i prikažete svoje usluge na kreativan način. Kroz korisne opcije koje nudi poslovni profil na Instagramu, besplatne alate kojima se kreira sadržaj, malo inspiracije i analizu, možete da nađete svoje mesto na bilo kojoj mreži. To zahteva disciplinovan rad, znanje, istraživanje i testiranje, i svakako će vam oduzeti neko vreme koje treba da posmatrate kao investiciju u svoj biznis jer se marketing itekako isplati.

Ukoliko nemate vremena da se od ostalih aktivnosti bavite marketingom, ili vam je potrebna pomoć u vođenju društvenim mreža, kreiranju sadržaja i strategije marketinga, agencija Zlatibor Digital može to kvalitetno uraditi za vas. Posetite naš sajt zlatibordigital.rs i saznajte više detalja o uslugama koje nudimo. Pišite nam i na mejl kontakt@zlatibordigital.rs i zakažite besplatnu konsultaciju u kojoj ćemo zajedno doći do najboljeg rešenja za vaš biznis.



Ako vam se ovaj tekst sviđa, podelite ga na mrežama :)

Facebook
Twitter
LinkedIn

Pročitajte i ostale

Naše usluge

Kontakt

Ako želiš da dobijaš obaveštenja o našim novim blogovima i ponudama, unesi e mail: