Izrada modernog sajta
Email strategije i marketing
Izrada web prodavnica
FB i instagram reklame
Google oglašavanje
Pisanje tekstova koji prodaju
Profesionalno vođenje mreža
SEO - Optimizacija sajta

Unapredite marketing već danas uz ova 3 saveta

Ruka čoveka koji radi na laptopu na kom piše marketingstrategija

Kada ste mali preduzetnik, imate mnogo obaveza pa ne stižete da posvetite dovoljno pažnje marketinu. Ali, upravo je to korak koji vam može značajno poboljšati poslovanje i približiti vas željenim rezultatima. Donosimo vam 3 važna marketinška saveta koje možete sami da primenite. Ako ih se pridržavate, poboljšaćete prodaju i sigurno ćete privući nove potencijalne kupce ili klijente. Pa, da počnemo.

Savet broj 1: Istražite ko je vaša ciljna grupa

Ključ uspeha je razumevanje ljudi koji kupuju vaš proizvod ili uslugu. Ko su oni? Koliko godina imaju? Koje su njihove potrebe, želje i frustracije? Zašto bi kupili proizvod od vas a ne od konkurencije? Na kojim društvenim mrežama najviše provode vreme?

Ovo su samo neka od pitanja na koje treba da odgovorite kako biste poboljšali svoju ponudu tako da rešava problem vašeg idealnog kupca. Veome je važno razumete način na koji vaši idealni kupci komuniciraju, kanale koje za komunikaciju koriste, kao i potrebe koje imaju kada razmišljaju o proizvodu ili usluzi koje nudite. Kada razumete šta ih vodi ili brine, možete da kroz prodajni tekst razrešite dileme koje imaju. Na taj način stičete poverenje koje je preduslov svake kupovine, bez obzira na biznis kojim se bavite.

Beli pioni i jedan zaokruženi, crveni pion pored

Image by freepik

Kako da istražite ko je i kako razmišlja vaša ciljna grupa?

Evo nekoliko predloga koji vam mogu biti od koristi u ovom prvom i najvažnijem koraku:

  • Ako imate stalne kupce ili posetioce u smeštaju koji izdajete na Zlatiboru, informacije koje od njih možete da dobijete su neprocenjive. Nakon uspešne prodaje, ili nakon završenog boravka u vašem objektu, pošaljite im mejl u kom ih ljubazno molite da vam odgovore na nekoliko pitanja. Najjednostavnije je da anketu pošaljete kao Google formular, a možete okačiti i na sajt ili na društvene mreže.
  • Pitajte kupce ili posetioce kako su zadovoljni proizvodom ili uslugom, kako su za vas saznali, zašto su se rešili baš za vaš proizvod, šta ih je brinulo pre nego što su kupili od vas, koje su im bile želje? Pitanja zavise od posla kojim se bavite i vaših ciljeva, ali razumete poentu. Baza podataka koje imate o ljudima koji su od vas već kupovali pomoći će vam da steknete sliku o budućim kupcima i da im se jasnije obraćate kroz reklame, postove na mrežama ili kroz sadržaj na sajtu
  • Istražite forume i čitajte šta pitaju i kakva iskustva imaju ljudi sa sličnim proizvodima i uslugama koje i vi nudite. Tu ćete saznati koji su im strahovi i problemi, kao i šta im se kod sličnih proizvoda dopalo. Takođe, pogledajte i komentare na društvenim mrežama. To su sve vaši potencijalni kupci-koristite informacije da prilagodite svoju ponudu tako da razrešite sumnje koju imaju, i tako napravite korak ka izgradnji poverenja u vaš brend.
  • Na kraju, napravite avatar svog idealnog kupca. Na papiru skicirajte sliku, ili ako imate, zalepite fotografiju neke stvarne osobe. Ovo, naravno, možete da napravite i u digitalnom formatu. Napišite koliko ima godina, gde živi, čime se bavi, koje su mu/joj potrebe, želje, frustracije i strahovi vezani za vaš proizvod ili uslugu. Budite što konkretniji i detaljniji u opisu, jer ćete tako lakše razumeti osobu kojoj se obraćate. Ukoliko vam je posao takav da imate različite ciljne grupe, napravite više avatara za svaku od njih!

Evo kako to izgleda na primeru avatara za turiste koji posećuju vaš smeštaj:

Kada pravite ponudu za vaš proizvod ili uslugu, imajte uvek u vidu avatara, odnosno idealnu osobu koja bi kupila vaš proizvod ili zatražila smeštaj kod vas. Dakle, ne obraćajte se svima već idealnom kupcu ili posetiocu, i znatno ćete unaprediti svoj marketing.

Savet broj 2: Istražite vašu konkurenciju

Photo by Firmbee.com on Unsplash

Sada kada ste istražili ko je vaš idealni kupac, vreme je da saznate kako vaša konkurencija razmišlja. To radite, NE da kopirate i “kradete” tuđi sadržaj ili ponude, već da vidite koje akcije donose rezultate kod preduzetnika iz iste branše kao što je vaša. Cilj je da steknete uvid u to šta se na tržištu najviše traži i kako konkurencija koja ima uspeha u svom poslu, komunicira sa svojim klijentima. Takođe, možete videti i primere loše prakse da biste ih u svom poslovanju izbegli.

Na šta treba da obratite pažnju kada istražujete konkurenciju?

  • Da li imaju web sajt i kako on izgleda? Kakve boje dominiraju, kakav sadržaj prevladava na sajtu?
  • Kakvim se tonom obraćaju potencijalnim klijentima?
  • Koje proizvode imaju u asortimanu i kako su oni opisani? Kakve su fotgrafije kojima su predstavljeni?
  • Na kojim društvenim mrežama se pojavljuju?
  • Kako komuniciraju na mrežama-retko ili redovno, prijateljski ili formalno? Kakav im je sadržaj na tim mrežama i šta privlači najveću pažnju kod njihove publike?
  • Kako se pozicioniraju na Guglu?

Ovo su sve informacije koje vam mogu dati ideju u kom pravcu treba da idete. Dakle, nije poenta da iskopirate tuđi sajt ili sadržaj na mrežama jer kod nekog drugog “radi”. Poenta je da budete autentični u svom predstavljanju, ali na pametan način: način koji će privući vašu ciljnu grupu. Uvek je dobro da vidite kako rade ne samo ljudi koje poznajete, već i drugi preduzetnici u zemlji, ali i u inostranstvu. Ponekad ste okruženi primerima ne tako dobre prakse, gde svi ponavljaju naučene obrasce koji ne donose profit. Ako imate takav osećaj, pogledajte kako vaš posao rade uspešni ljudi u drugim zemljama i dobićete kreativnu inspiraciju da nešto od toga primenite na svom biznisu.

Na primer, saznaćete na kojim mrežama je najbolje da se predstavite, umesto da budete prisutni na svim mrežama, koje vaši klijenti možda i ne posećuju. Takođe, nećete potrošiti vreme i novac radeći nešto što je zastarelo i ne privlači pažnju kao nekad već ćete videti nove trendove. Uvid u to kako drugi rade može vam dati opštu sliku o stanju na tržištu, i koracima koji su se drugima pokazali kao uspešni, a na vama je da ih modifikujete i unapredite kako bi više bili u skladu sa vašom ličnošću i biznisom koji vodite.

Savet broj 3: kreirajte kvalitetan sadržaj

Laptop sa otvorenim fejsbukom i sveska koja je ispred, spremna za pisanje

Photo by Nick Morrison on Unsplash

Sada, kada znate ko je vaša ciljna grupa i kako drugi preduzetnici iz vaše branše predstavljaju svoje ponude, vreme je da iskoristite te dragocene informacije u sadržaju koji pišete na sajtu ili na mrežama. Treba da odlučite:

  • Da li se obraćate u prvom licu jednine ili množine-ti ili Vi?
  • Da li je vaš ton prijateljski, kao kad razgovarate sa poznanicima, ili formalan i poslovan?
  • Da li je sadržaj koji objavljujete na mrežama ozbiljan, edukativan ili šaljiv i zabavan?Da li ćete biti manje ili više promotivni u predstavljanju proizvoda/usluge?
  • Da li ćete prednost dati vizuelnom ili pisanom sadržaju?
  • Da li ćete kreirati besplatnu vrednost za svoje klijente, ili ćete imati samo plaćene usluge u proizvodi?
  • Da li ćete imati blog sekciju na sajtu, ili email marketing?

Na osnovu informacija koje ste dobili istražujući konkurenciju, odlučite se za ton i kanale komunikacije, kao i za vrste objava na mrežama. Ključ je u balansu: treba da vidite kako rade drugi, ali i da zadržite sopstvenu autentičnost i da se izdvojite od konkurencije kvalitetnijim sadržajem.

Ono što piše na vašem sajtu ili na mrežama tu ostaje zauvek, i uvek vam može dovesti nove klijente. To će se desiti samo ako pišete autentično i jasno predstavite šta nudite. Kroz kvalitetan i koristan sadržaj komunicirate da ste biznis od poverenja i privlačite pažnju ljudi koji još nisu čuli za vas. Tekst reklame ili blog posta može da bude taj, odlučujući razlog zašto je neko izabrao vaš a ne sličan proizvod vaše konkurencije.

Zaključak

Da biste unapredili prodaju svog proizvoda ili usluge već danas, razmislite o tri stvari: kome se obraćate, kako se obraćate i kako to rade iskusniji od vas. To možete da uradite sami, ali ne morate! Mi vam možemo pomoći sa sva tri i još mnogo drugih, važnih koraka kako bi ste imali više vremena da se posvetite drugim aspektima svog biznisa. Pogledajte naše usluge ovde i zakažite besplatnu konsultaciju!

Ako vam se ovaj tekst sviđa, podelite ga na mrežama :)

Facebook
Twitter
LinkedIn

Pročitajte i ostale

Naše usluge

Kontakt

Ako želiš da dobijaš obaveštenja o našim novim blogovima i ponudama, unesi e mail: