Izrada modernog sajta
Email strategije i marketing
Izrada web prodavnica
FB i instagram reklame
Google oglašavanje
Pisanje tekstova koji prodaju
Profesionalno vođenje mreža
SEO - Optimizacija sajta

Vodič kroz email marketing

Email marketing je jedan od najjeftinijih i najefikasnijih kanala komunikacije sa kupcima u 2023.godini, uprkos ekspanziji društvenih mreža. Zašto? Više od 60 % malih biznisa ga koristi da dođe do potencijalnih kupaca, a prema najnovijim istraživanjima, povraćaj investicije je  42 dolara na svaki uloženi dolar. 

99 % ljudi proverava email sanduče svakoga dana (nekad i do 20 puta dnevno). Kako možete da iskoristite ovu popularnost email-a u svom poslovanju?

Kada napravite dobru email strategiju i imate kvalitetan newsletter, uz minimalna ulaganja povećavate šansu da se budući kupci upoznaju sa vašim brendom i proizvodom, i na kraju kupe od vas. Statistike pokazuju da ljudi više kupuju proizvode o kojima su saznali posredstvom e-pošte, nego preko reklama na Tviteru ili drugim mrežama.

U nastavku vam donosimo najvažnije korake u kreiranju email strategije, najnovije trendove, savete i alate koji će vam pomoći da iskoristite potencijal email marketinga.

Šta je email marketing i kome je namenjen?

Email marketing je oblast digitalnog marketinga u kome je fokus na email kampanjama.Ove kampanje su strateški osmišljene, a kao i u drugim oblastima digitala, rezultati su merljivi. Kako izgleda ceo proces?

Prvi korak je da sakupite listu mejl adresa vaših kupaca i potencijalnih klijenata. Zatim se kroz programe za automatsko slanje mejlova kreiraju kampanje koje mogu imati različite ciljeve. Na primer, možete promovisati proizvode ili usluge, vesti sa vašeg sajta ili firme, ali i deliti koristan sadržaj za vaše klijente.

Ceo proces je olakšan i ubrzan jer savremeni email marketing alati nude velike mogućnosti u personalizovanju sadržaja i automatizaciji čitavog procesa. Cilj nije da samo prodate, već i da izgradite odnos poverenja sa ljudima sa svoje liste. Građenje i negovanje liste vaših kontakata neće se desiti preko noći, ali je veoma važan proces koji se isplati u dugoročnoj strategiji.

Kako izgraditi i proširiti listu pretplatnika?

Lista email adresa vaših kontakata je jedan od najvažnijih resursa u vašem biznisu. Ljudi danas primaju veliki broj mejlova i sve su pažljiviji kada odlučuju kome će dati svoj kontakt. Da biste započeli email marketing kampanju, morate imati saglasnost, odnosno, osoba se može dobrovoljno prijaviti na neki od sledećih načina:

  • Preko sajta: na vidnom mestu postavite prijavu za newsletter. Posetioci koji se već interesuju za vaš proizvod verovatno će želeti da budu i dalje informisani preko mejla.
  • Landing stranica: ovo je posebna stranica na koju usmeravate ljude kada kliknu na reklamu ili baner koji ste postavili na Google ili društvene mreže. Ona ima samo jedan cilj: da posetioci ostave svoj kontakt, najčešće u zamenu za neki besplatni sadržaj, ostvarivanje popusta i slično.
  • Društvene mreže: danas su svi na nekoj od mreža. Iskoristite ove platforme da pozovete pratioce da se prijave na newsletter
  • Direktna komunikacija sa kupcima: ako imate fizičku prodavnicu, salon lepote ili izdajete apartmane, predložite posetiocima da popune formu u kojoj će vam ostaviti i email adresu.
  • Preporuka: ukoliko imate poslovne saradnike koji već imaju izgrađenu listu i bave se sličnom delatnošću, sklopite saradnju tokom koje će vas oni preporučiti u svom newsletter-u.

U zamenu za email adresu možete ponuditi neki besplatan sadržaj, listu, infografik ili poklon, koji zovemo lead magnet. Njegova svrha je da privuče zainteresuje vaše kupce, ali i da uspostavi odnos poverenja kroz davanje vrednosti.

Image by rawpixel.com on Freepik

Koji su najbolji servisi za email marketing?

Na tržištu postoji veliki broj servisa koji se razlikuju po ceni i mogućnostima koje nude. Servisi koji se najčešće koriste su:

Ovi servisi su besplatni  do određenog broja pretplatnika ili broja poslatih mejlova u mesecu. Svi nude šablone za kreiranje vizuelno privlačnog i zanimljivog mejla, kao i podatke iz analitike koje treba da pratite da biste procenili uspešnost kampanje. Većina ima i dodatne mogućnosti, kao što su kreiranje prodajnih stranica ili sajta. Ukoliko tek počinjete, bilo koji servis će vam poslužiti. Ipak, ono što je najvažnije je sam sadržaj emaila i cilj koji želite da postignete vašom kampanjom. 

Koje vrste mejlova postoje?

Kada ste upoznali svoju ciljnu grupu, odabrali servis za email marketing i znate šta želite da postignete kampanjom, postoji nekoliko vrsta mejlova koje možete da koristite:

  • Mejl dobrodošlice: kada se neko prijavi na vašu mejling listu, servis za email marketing automatski šalje mejl koji ste pripremili unapred, i kojim se zahvaljujete korisniku na prijavi. Ovaj mejl može da sadrži i opis sadržaja koji može da očekuje, ili mali poklon u vidu vaučera ili elektronske knjige kao znak zahvalnosti. Ovakvi mejlovi su važni jer neguju odnos poverenja između vašeg brenda i budućeg kupca.
  • Promotivni mejl: ako imate novi proizvod, uslugu, dajete popust ili organizujete događaj, ovu formu koristite da obavestite klijente o tome. Sa ovom formom treba da budete pažljivi, jer ljudi dobijaju na desetine takvih mejlova dnevno. Neka tekst bude originalan, zabavan ili edukativan i izbegavajte preteranu promociju svog proizvoda.
  • Transakcioni mejl: ovo je mejl koji korisnik dobija nakon završene kupovine vašeg proizvoda ili usluge. Možete ga iskoristiti da predstavite i druge slične proizvode i tako povećate šansu za novu prodaju. U ovom mejlu se obavezno treba zahvaliti kupcima na ukazanom poverenju.
  • Newsletter: ovo je periodični mejl koji šaljete određenim jednom ili više puta mesečno. On je važan deo strategije marketinga ukoliko vam je cilj da se ljudi upoznaju sa vašim brendom, ako želite da povećate posetu vašem sajtu ili društvenim mrežama. Kroz zanimljiv sadržaj podsećate kupce da ste prisutni i pozivate ih na konkretnu akciju.

Ono što je zajedničko za sve ove tipove mejlova je da treba da budu vizuelno privlačni i lako čitljivi. Rečenica u subjektu mejla treba da zainteresuje ljude da otvore i pročitaju mejl. Tekst treba da bude napisan tako da ih vodi da prate poziv na akciju koji ste u mejlu zamislili. Na primer, da kliknu na neki link, prijave se za događaj ili kupe proizvod od vas.

Image by rawpixel.com on Freepik

Strategije koje donose rezultate u email marketingu

Kombinacija vašeg jedinstvene poruke, dobro sročenog teksta koji poziva na akciju i mogućnosti koje nude email alati su dobitna kombinacija. Ovo su najčešče korišćene strategije u email marketingu koje vam mogu povećati prodaju ili posete:

  • Segmentacija: ovo je proces u kome svoju publiku, tj.kontakte na vašoj listi, delite na manje liste. U zavisnosti od cilja i potrebe koje imate, za svaku od njih kreirate drugačiju kampanju. Na taj način povećavate šansu da primaoci otvore mejl i zainteresuju se za vaš proizvod ili uslugu.
  • Personalizacija: nakon što ste primaoce podelili u grupe, svakoj šaljete personalizovane mejlove. Recimo, primaocima koji su kliknuli na neki vaš link i skinuli vaš promotivni materijal šaljete mejl drugačije sadržine od onih koji su se prijavili preko vašeg sajta. Takođe, svaki servis vam omogućava da se svakom pojedinačnom primaocu obraćate njegovim imenom. To povećava osećaj prisnosti i gradi poverenje bolje nego kada se uopšten obraćate.
  • Drip kampanje: to je skup unapred pripremljenih mejlova koji se automatski šalju tačno određenim redosledom, u odabrane dane,kada se ostvari neka aktivnost. Na primer, osoba može prijaviti na besplatan kurs o uspešnom izdavanju apartmana, i dobijaće svaki dan mejl sa jednom lekcijom. Kada se taj period završi, primalac dobija sledeći krug mejlova koji ovaj put za cilj imaju prodaju vaše usluge. U zavisnosti od toga kako primalac reaguje, šaljete novu seriju mejlova. 

Veoma važna etapa u ovom procesu je analiza podataka koje imate posle svake kampanje. Koliko ljudi je otvorilo mail? Koliko je kliknulo na link koji ste ostavili u pozivu na akciju, a koliko se odjavilo sa liste? (kada na to dodate analitiku sa sajta, vidite i koliko je ljudi kupilo, a koliko napustilo sajt tik pre kupovine ili rezervacije). To su sve podaci koji vam govore da li idete u pravom smeru.

Zaključak

Email marketing je važan resurs vašeg malog biznisa. Uz mala ulaganja:

  • širite svest o svom brendu
  • promovišete usluge i postižete bolje rezultate u odnosu na druge kanale 
  • kroz personalizovanje i segmentaciju gradite prisan odnos sa kupcima 
  • ceo sistem je automatizovan i ostavlja vredne podatke na osnovu kojih planirate dalje korake

Ukoliko želite da pokrenete svoj email marketing i iskoristite sve benefite koje on nudi, kontaktirajte nas. 

Ako vam se tekst sviđa, podelite ga na mrežama 🙂

Facebook
Twitter
LinkedIn

Ako vam se ovaj tekst sviđa, podelite ga na mrežama :)

Facebook
Twitter
LinkedIn

Pročitajte i ostale

Naše usluge

Kontakt

Ako želiš da dobijaš obaveštenja o našim novim blogovima i ponudama, unesi e mail: